pdf | do ÂściÂągnięcia | ebook | pobieranie | download
Pokrewne
- Strona Główna
- Kowalewski_WĹ‚odzimierz_ _Bóg_zapłacz
- 4898012 3420 toeic vocabulary words
- j.1365 2672.2001.01495.x
- Handler Chelsea W pozycji horyzontalnej
- Ian Fleming Bond 14 (1966) Octopussy
- Jeffrey Lord Blade 14 The Temples of Ayocan
- Loius L'Amour Fallon_v1.0_(BD)
- Piers Anthony Sos Sznur
- Kochanie, zabilam nasze koty Dorota Maslowska
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- botus.xlx.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Adaptacja zasilania gazem ma obejmować:
- ustalenie wyjściowej dawki pilotującej ON,
- dobór kąta początku tłoczenia tej dawki,
- dobór właściwych proporcji dawek obu paliw w funkcji parametrów operacyjnych
silnika [Nm],
- zdjęcie charakterystyk prędkościowych i obciążeniowych (tj. charakterystyki ogólnej),
- dobór sterownika sterującego zasilaniem obu paliwami w taki sposób, żeby silnik osią-
gał jak najkorzystniejsze, zbliżone osiągi do silnika bazowego przy możliwie niskiej
emisji.
8. Podsumowanie i wnioski
Silnik dwupaliwowy, tj. silnik ZS zasilany paliwem głównym, czyli CNG oraz zapłono-
wym ON wykazuje wyższość nad silnikiem ZI zasilanym CNG dlatego podjęto się adap-
tacji bardzo nowoczesnego i skomplikowanego konstrukcyjnie silnika ADCR do zasilania
CNG.
Najtrudniejszym zadaniem jest dobór proporcji obu paliw w taki sposób, żeby uniknąć
spalania stukowego, któremu sprzyja doładowanie oraz nadmiernej emisji węglowodorów
i tlenku węgla.
Również skomplikowana jest organizacja procesów spalania w ten sposób, aby silnik
uzyskiwał osiągi zbliżone do bazowego, czemu ma sprzyjać wtryskowe zasilanie gazem,
oraz możliwie niską emisję związków szkodliwych (spodziewane jest uzyskanie znacznie
niższej emisji CO2 i zadymienia).
Li t er at ur a
[1] C h e a Z., K o n n o M., G o t o S., Study on homogeneous premixed charge CI engine
fuelled with LPG, JSAE Review 22(2001), 265-270.
[2] Demonstration of Catepilar C-10 Dual-Fuel Engines in MCI 102L3 Computer Busses,
California Energy Commission National Renewable Energy Laboratory, January 2000.
[3] Encyklopedia Zwiat i Polska, PWN, Warszawa 2007.
[4] Fr i edemann Z., Gasmotoren, Vogel Buchverlag, 2001.
[5] Heywood J.B., Internal Combustion Engine Fundamentals, McGraw Hill Book Co,
New York 1988.
[6] Kowal ewi cz A., Eco-diesel engine fuelled with rapesed oil methyl ester and
ethanol, Part 1: Efficiency and emission, Proc. IMechE, Part D: Journal of Automobile
Engineering, Vol. 219, 2005, 715-723.
[7] Kowal ewi cz A., Eco-diesel engine fuelled with rapeseed oil methyl ester and
ethanol, Part 3: Combustion processes, Proc. IMechE, Part D: Journal of Automobile
Engineering, Vol. 220, 2006, 1283-1291.
[8] Kowal ewi cz A., Paj Ä… czek Z., Dual fuel engine fuelled with ethanol and diesel
fuel, Journal of Internal Combustion Engines KONES, Vol. 10, nr 1 2, Warsza-
wa Wisła 2003.
78
[9] K o w a l e w i c z A., W o j t y n i a k M., Natural Gas Engines Problems and
Challenges, Journal of KONES Powertrain and Transport, Vol. 14, No. 2, 2007.
[10] K o w a l e w i c z A., W o j t y n i a k M., Natural Gas as a Fuel to Dual Fuel
Automotive Engines (złożony do publikacji w Redakcji IMechE).
[11] Kowal ewi cz A., Podstawy procesów spalania, WNT, Warszawa 2000.
[12] L u f t S., Dwupaliwowy silnik o zapłonie samoczynnym z wtryskiem ciekłego LPG do
kolektora dolotowego, Wyd. Politechniki Radomskiej, Radom 2007.
[13] Mi l l er N.K., Nagar aj an G., Renganar aj an S., Experimental studies on
homogeneous charge CI engine fuelled with LPG using DEE as an ignition enhancer,
Renewable Energy 32(2007), 1581-1583.
[14] Sut kowski S., Lat vasol o T., The 20V34SG a high efficiency lean burn gas
engine for high efficiency Wärtislä gas power station, Silniki Spalinowe 2007, 27-38.
[15] Takat s ut o R., I gar ashi T., Li da N., Autoignition and Combustion of DME
and Buthane-Air Mixtures in Homogeneous Charge Compression Ignition Engine,
The 4th International Symposium on Diagnostics and Modeling of Combustion in
Internal Combustion Engines.
[16] St el masi ak Z., Studium procesu spalania w dwupaliwowym silniku o zapłonie
samoczynnym zasilanym gazem ziemnym i olejem napędowym, Wydawnictwo Akade-
mii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku Białej, Bielsko Biała 2003.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]