pdf | do ÂściÂągnięcia | ebook | pobieranie | download
Pokrewne
- Strona Główna
- Hayek_Friedrich_August_von_ __Droga_do_Zniewolenia
- A_Perfect_Passion_ _Kay_Piper
- Gregory Benford Galactic Centre 06. Sailing the bright eternity
- Deveraux Jude cykl Montgomery 10 Aktorzy (Miasteczko Eternity)
- Burza namić™tnośÂ›ci
- just married ebook
- Cykl Pan Samochodzik (32) Skrytka Tryzuba Sebastian Miernicki
- 4) Word_List_Straightforward_Upper_Intermediate_Translations_Polish
- R540. Steward Sally Nastć™pca tronu
- LE Modesitt Archform Beauty 02 Flash
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- nea111.keep.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Zaczynasz teraz jaśniej pojmować czym jest to rozszczepienie osobowości, o którym
wspominałem ci dawniej. Przypatrz się tylko różnicy między tobą dzisiejszym, a tobą sprzed
lat siedmiu. Wówczas zachowywałeś się w życiu podobnie jak inni ludzie, to znaczy: myśl,
uczucie i wola były w tobie związane ze sobą w pewien sposób wszczepiony ci przez
wychowanie i stosowanie się do otoczenia. Gdy spostrzegłeś pociągający przedmiot, budził
on twą żądzę i obmyślałeś środki, jakimi mógłbyś go zdobyć. Inaczej mówiąc, przedmiot
przez wywieranie wrażenia na twym ciele astralnym pobudzał je do drgań; związane z nim
ciało myślowe pracowało nad sposobami zaspokojenia żądzy, a wreszcie ciało eteryczne,
ściśle związane z tamtymi, wpływało swoją wolą na ciało fizyczne zmuszając je do działań,
aby zdobyć ten przedmiot upragniony.
Teraz już tego nie ma. Przedmiot, choćby najbardziej upragniony dla innych, wywiera
wprawdzie wrażenie na twych zmysłach, ale na tym koniec. Wrażenie to może jest nawet
silniejsze dla ciebie niż dla innych, bo masz wysubtelnione zmysły fizyczne, ale to wrażenie
nie budzi jeżeli nie chcesz ani twego uczucia, ani myśli, ani woli. Wrażenie to dochodzi
92
www.teozofia.org Teozofia w Polsce
przez zmysły do twej świadomości, ale nie pobudza cię do niczego. Przyjmujesz je po prostu
do wiadomości, jak jakąś wiadomość z zewnątrz, którą zajmiesz się dopiero pózniej. Jedynie
ty sam osądzasz, czy masz odpowiedzieć na to wrażenie i jak masz odpowiedzieć: myślą,
uczuciem czy wolą. Jesteś wolny, jesteś zupełnie oswobodzony. Nic z zewnątrz nie zmusza
cię do myślenia, do odczuwania lub do działania.
Sam swobodnie wybierasz: czy masz działać i czym działać. Możesz działać samą tylko
myślą, a więc wrażenia wywartego na tobie przez ów przedmiot użyć jako tematu do
medytacji. Możesz działać uczuciem, to znaczy, wzbudzić w swym ciele astralnym drgania
jakie zechcesz, a więc drgania zachwytu nad tym przedmiotem lub też drgania żądzy, jeżeli je
uznasz za potrzebne. Możesz wreszcie działać wolą, to znaczy: wywrzeć ciałem eterycznym
nacisk na ciało fizyczne, aby ów przedmiot przyniosło tobie lub oddało go komuś innemu,
zależnie od twego uznania.
Twoją cechą jest teraz niezależność twej myśli, twych uczuć i twej woli od wrażeń
zewnętrznych. Nie jest to bezwrażliwość, bo wrażenia odbierasz i uświadamiasz je sobie.
Uświadamiasz je sobie nawet dokładniej niż inni, bo je odbierasz nie zamącone twymi
myślami, ani uczuciami. Zachowujesz wobec wrażeń pełną świadomość, nie odcinasz się od
nich transem, jak to czynili Indowie w samadhi. Trwasz zatem, we wszech-świadomości. To
jest dla ciebie turija, ów "czwarty stan świadomości". Indom był dostępny tylko w transie,
tobie zaś zawsze, jest to twój stan normalny. Dopiero w tym stanie zdołasz uprawiać
odpowiednio kontemplację czyli pogrążać się świadomością w dowolnie obrany przedmiot,
rozpamiętywać go, bo kontemplacja to "rozpamiętywanie". Oczywiście, może to być równie
dobrze przedmiot fizyczny jak uczucie, pojęcie zmysłowe lub idea abstrakcyjna. Teraz będzie
dla ciebie zrozumiały związek miedzy rozszczepieniem osobowości, a tworzeniem w głowie
ośrodka prądów eterycznych. Dopóki nie była w tobie rozluzniona wzajemna łączność
myślenia, czucia i chcenia, nie mogłeś pokusić się o swobodne kierowanie ciałem
eterycznym, bo ono właśnie było skrępowane w swych ruchach związkiem z innymi ciałami.
Działać mogło tylko łącznie z ciałem astralnym i myślowym, miało więc nie jeden, lecz trzy
ośrodki, z których promieniowały jego prądy. Dopiero wtedy, gdy oswobodziłeś myślenie od
przymusowego związku z uczuciem i wolą, uwolniłeś od skrępowania ośrodek w głowie.
Oswobadzając uczucie od związku z wolą, uwalniasz ośrodek drugi z rzędu, leżący w okolicy
krtani. Gdy go umocnisz na tyle, aby mogły z niego rozchodzić się prądy po ciele
eterycznym, możesz przystąpić do przygotowywania ośrodka trzeciego, przy sercu.
Umocnienie każdego z tych ośrodków powoduje rozkwit i dojrzałość odpowiedniej czakry, a
więc: dwupła-tkowej, 16-płatkowej i 12-płatkowej. Jednak, czakra serca (anahata czakra) nie
powinna być czynna wcześniej, zanim całe ciało eteryczne pokryje się ową plecionką gęsto
utkaną z drobniutkich prądów na powierzchni. Sposób, w jaki się do odbywa, poznasz jednak
dopiero pózniej. Teraz możesz tylko dzięki kontemplacji przybliżać się do tego, biorąc za
przedmiot rozpamiętywania własne ciało eteryczne.
Do takiego rozpamiętywania potrzebne ci jest pewne przygotowanie medytacyjne, którego
przedmiotem jest czynność ciała eterycznego. Z cennych wskazówek drą Steinera (I) podam
[ Pobierz całość w formacie PDF ]